Copyright © محمد محمدی
Design by Dzignine
۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

ایده شماره یک: شبکه اجتماعی موضوع محور

جدیدا مد شده یه مسابقه به اسم استارتاپ ویکند تو پایتخت راه میندازن و یه عده دور هم جمع میشن و یه ایده رو عملی میکنن.
ما که پای رفتن به پایتخت رو نداریم مجبوریم همینجا تو وبلاگمون ایده مون رو بنویسیم، هرکی هم عملیش کرد دمش گرم، خب دیگه وراجی بسه بریم سر ایده:

مقدمه

این روزا ملت وقتشون رو تو شبکه های اجتماعی هدر میدن و واسه طراحای وب نون تو شبکه های اجتماعیه، ولی هر شبکه اجتماعی نمیتونه پیشرفت کنه و مخاطب جذب کنه، باید یه خاصیت منحصر بفرد داشته باشه که بتونه با شبکه های دیگه رقابت کنه، حالا ایده منم در مورد همین شبکه های اجتماعیه.

ایده

روال رایج بین شبکه های اجتماعی حال حاضر به اینصورته که افراد  پیجها و گروپ ها رو فالو میکنن و تو این پیج ها و گروهها هر مطلبی نوشته بشه توسط فالوئر دیده میشه که ممکنه هر مطلبی از هر موضوعی باشه و شاید اکثر این مطالب برای فالوئر خوشایند نیاد.
شبکه اجتماعی که مد نظر من هستش شیوه دنبال کردن مطالب رو هدف قرار میده به اینصورت که دیگه فالو کردن اشخاص یا پیجها برداشته میشه و کاربر فقط موضوعات مورد علاقه اش رو مشخص میکنه، از اون طرف تولید کننده محتوا هر مطلبی رو بنویسه مشخص میکنه که این مطلب جز کدوم موضوعات هستش و کاربری که موضوع مرتبط با مطلب رو به علاقه مندی هاش اضافه کرده اونو مشاهده میکنه.
بزارین یه مسال بزنم تا مسئله روشن بشه:
فرض کنین آقای الف موضوعات #ورزش #سیاست و #اقتصاد رو علاقمند شده ، آقای ب یک مطلب درمورد یه تیم ورزشی مینویسه و اون رو زیر مجموعه #ورزش مشخص میکنه، حالا آقای الف چون #ورزش رو علاقمند شده و این مطلب هم زیر مجموعه #ورزش هستش اون رو مشاهده میکنه.
اینجوری هرکس مطالبی رو که مورد علاقش هست مشاهده میکنه و مطالب بی ربط رو نمیبینه.

مشکلات این سیستم

یکی از معایبی که این سیستم داره این هستش که ممکنه در یک زمان 5 دقیقه ای 2000 مطلب با موضوع #ورزش منتشر بشه که برای پیگیر این موضوع مشکل به وجود میاره.

راه حل

برای حل این مشکل میتونیم به این صورت عمل کنیم مه مثلا منتشر کننده یک مطلب ابتدا پستش برای همشهری هاش قابل مشاهده باشه و اگه توسط همشهری هاش برچسب مفید گرفت برای هم استانی هاش هم قابل مشاهده باشه و همینجوری ادامه پیدا کنه تا مطلبش برای تمام دنیا قابل مشاهده باشه، اینجوری کیفیت مطالب هم تضمین میشه.

اینم از اولین ایده ما ، شما هم اگه نکته ای مد نظرتون هست که ایده رو کاملتر کنه توی قسمت نظرات با ما در میون بزارین.

0 نظرات:

ارسال یک نظر